Japan-Fans / Japonya Hakkında Her Şey!
Yayoi Dönemi (弥生時代) (M.Ö. 300 - M.S. 300) - Baskı Önizleme

+- Japan-Fans / Japonya Hakkında Her Şey! (http://www.japan-fans.com)
+-- Forum: Japonya (http://www.japan-fans.com/forumdisplay.php?fid=1)
+--- Forum: Japon Tarihi (http://www.japan-fans.com/forumdisplay.php?fid=301)
+---- Forum: J-Periods (Japonya'nın Dönemleri) (http://www.japan-fans.com/forumdisplay.php?fid=424)
+---- Konu Başlığı: Yayoi Dönemi (弥生時代) (M.Ö. 300 - M.S. 300) (/showthread.php?tid=8794)



Yayoi Dönemi (弥生時代) (M.Ö. 300 - M.S. 300) - Frannie - 04-06-2013

[Resim: 200px-YayoiJar.JPG]
1. - 3. yüzyıllar arası yapılmış, Yayoi kültürüne ait bir kavanoz.


4. yy başlarında, Jomon kültürü yerine, adını bu dönemde Tokyo'da ilk kez çanak çömlek yapılan siteden alan Yayoi kültürü başlamıştır. Bu yeni kültür dönemi ilk kez batı Japonya'da görülmüş, daha sonra da doğu ve kuzeye yayılmıştır. Yayoi dönemindeki insanların birçoğunun Jomon döneminden gelmesine rağmen, bu dönemi ayıran en büyük özelliklerden biri Japonlara Kore'den veya Güneydoğu Çin'den geldiği düşünülen pirinç tarımı tekniğidir. Kırsal yaşamın görüldüğü bu dönemde insanlar yerleşik hayata gruplar halinde geçmiştir.


Jomon kültüründekilerle kıyasla, Yayoi kapları daha kullanışlı ve temizdi. Buna rağmen, kapların yapımında kullanılan teknik neredeyse aynıydı. Dikkat çeken en büyük iki değişiklik ise: Yayoi kaplarındaki kil daha pürüzsüzdü, ve gözenekli olmasını engellemek için bazen de üstüne kil çamuru sürülüyordu. Bu dönemde yapılan birçok kap, Kore çanaklarını andırmaktadır, hatta birçok bilim adamı Yayoi stilinin orada bulunduğunu düşünmektedir.

Aynı zamanda metalürji bu dönemde Asya anakarasında tanınır hâle gelmiştir. Tunç ve demir, silah, zırh, alet ve dotaku gibi ritüel aletlerin yapımında kullanılmıştır.

Bu dönemde insanlar, klanlara ayrılmış ve bu klanlar ilk yüzyıldan 100 üzerinde ulaşmıştı. Beşinci yüzyılda Yamato klanı üstünlük kazanıncaya kadar, ikinci ve üçüncü yüzyıl boyunca klanlar kendi aralarında savaşmışlardır.

Çeviri:
Frannie
Kaynak: Metmuseum.org